جراحی بینی وی | شنبه – چهارشنبه : از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب

جراحی بینی عروسکی

زمان مطالعه: 8 دقیقه
Rate this post

امروزه رایج‌ترین عمل زیبایی، عمل بینی یا رینوپلاستی است که انواع مختلفی از نظر فرم بینی دارد و عمل و جراحی بینی عروسکی یکی از محبوب‌ترین انواع عمل بینی خصوصا در بین جوانان است.آنچه مسلم است حجم تغییر حالت بینی در عمل بینی عروسکی نسبت به فرم اولیه بالا است که این حجم از تغییر برای بسیاری از افراد خوشایند می‌باشد اما این تغییر نمی‌تواند برای هرکسی نتیجه مطلوب داشته باشد.اگر شما هم طرفدار سبک عروسکی برای جراحی بینی هستید و یا قصد چنین عملی را دارید بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چراکه قصد دارم مفصلا به این موضوع بپردازیم.

 

ویژگی های جراحی بینی عروسکی

همه ما جراحی بینی عروسکی یا همان عمل بینی فانتزی را در نگاه اول به خوبی تشخیص می‌دهیم چراکه ویژگی بارز این نوع عمل بینی داشتن تیغه باریک، پره‌های جمع شده، سوراخ‌های بینی کوچک شده و سربالا شدن بینی است.در این نوع جراحی بینی سعی می‌شود که نتنها قوزهای بینی برطرف شود بلکه تیغه بینی از نیم‌رخ از قوس یا انحنا مشخصی برخودار باشد و سایز بینی به شکل قابل توجهی کوچک شود.نوک بینی در جراحی عروسکی نسبتا گرد و به اصطلاح نخودی است و کمتر حالت تیز یا باریک در آن به چشم می‌خورد و پل بینی به نوک بینی متصل می‌شود بطور کل تغییرات بینی در این عمل از طبیعی بودن گذر می‌کند و به سمت فانتزی شدن است.

جراحی بینی عروسکی برای چه صورت هایی مناسب است؟

اگر فرض کنید که جراحی بینی عروسکی برای هر صورت و هر فردی مناسب است پس دلیل به وجود آمدن دیگر مدل‌های جراحی بینی و مشاوره قبل از عمل بینی چیست؟ اگرچه عمل بینی عروسکی دارای ویژگی‌های زیباشناختی خاص خود است و فردی که کاندید عمل بینی عروسکی است تغییرات قابل توجهی خواهد داشت اما نمی‌توان این عمل و تغییرات آن را برای همه مناسب و مطلوب دانست.در واقع مدل عروسکی باید با حالت کلی چهره، سن، جنسیت، و فرم اولیه بینی شما تناسب داشته باشد در غیر این صورت پس از عمل تناسب صورت شما زیبا و استاندارد نخواهد بود.به طور کل این مدل عمل بینی برای افرادی که اجزاء صورت آن‌ها ظریف است و دارای بینی استخوانی دارند مناسب‌تر است و بینی عروسکی برای صورت‌های درشت چندان نتیجه مطلوبی ندارد.از نظر مسائل زیباشناختی جراحی عروسکی افراد مسن که نشانه‌های افزایش سن در صورت آن‌ها نمود پیدا کرده و همچنین برای مردان به دلیل عدم توازن و تناسب با ملاک‌های صورت مردانه توصیه نمی‌شود.

مراحل جراحی بینی عروسکی

مراحل جراحی بینی عروسکی با توجه به نوع عمل ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد اما روند کلی عمل بینی عروسکی را می‌توان به شکل مراحل زیر بیان کرد.

  1. بیهوشی

ابتدا بیمار باید بطور کامل بیهوش شود که بیهوشی به تشخیص پزشک ممکن است به صورت بیهوشی عمومی یا آرامبخش وریدی باشد.

  1. آنالیز بینی

پزشک یکبار دیگر قبل از شروع عمل فرم بینی، عکس‌ها و اسکن شما را بررسی می‌کند و خواسته شما را تطبیق می‌دهد.

  1. برش

در این مرحله با توجه به نوع عمل برش‌هایی در قسمت داخلی بینی یا در قسمت کلوما ایجاد می‌شود و پس از باز کردن یا بلند کردن پوست بینی به قسمت استخوانی دسترسی پیدا می‌شود.

  1. تغییر فرم بینی

پزشک استخوان بینی را برای رسیدن به فرم ایده‌آل برش داده و در صورت نیاز تغییراتی در عضروف‌های بینی ایجاد می‌کند تا بینی به فرم مناسب خود برسد.

  1. عضروف گذاری

در صورت صلاح دید پزشک ممکن است در قسمت‌هایی از بینی مانند نوک آن عضروف گذاشته شود که این غضروف ممکن است مصنوعی یا از غضروف سپتوم بینی یا گوش استفاده شود.

  1. اصلاح انحراف بینی

ممکن است ناحیه سپوتم یا همان وسط بینی دچار انحراف باشد که پزشک در این مرحله انحراف آن را اصلاح کرده و برآمدگی داخل بینی را برای بهبود تنفس کاهش دهد.

  1. بستن بینی و بخیه برش‌ها

در مرحله پایانی پزشک قسمت‌های باز شده یا بالا رفته بینی را به حالت اولیه بر می‌گرداند و قسمت‌های برش خورده را بخیه می‌زند و جهت حفظ حالت بینی داخل بینی را تامپون قرار می‌دهد.

 

انواع جراحی بینی عروسکی

بطور کل برای جراحی بینی عروسکی دو روش کلی عمل بینی باز و عمل بینی بسته وجود دارد که پزشک به صلاح دید خود یکی از این دو روش را که به شرح زیر هستند انتخاب می‌کند.

  • عمل بینی عروسکی به روش باز

در این روش پزشک برش کوچکی را در قسمت کلوما یا فاصله بین دو سوراخ بینی ایجاد کرده و بینی را باز می‌کند تا به بخش استخوانی بینی دسترسی پیدا کند.سپس با تراش تیغه و تغییراتی که روی استخوان بینی انجام می‌دهد و در صورت لزوم با غضروف‌گذاری فرم تیغه و نوک بینی را تعیین کرده و قسمت باز شده بینی را به حالت اول برگرداند و جاهای لازم را بخیه می‌زند.

  • عمل بینی عروسکی به روش بسته

در روش بسته پوست بینی باز نمی‌شود و تنها برش‌هایی در قسمت سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شود و با باز‌تر شدن سوراخ‌ها پزشک به قسمت استخوانی دسترسی پیدا می‌کند.در این عمل به کمک ابزار پزشکی پوست بینی را بالا نگه‌ می‌دارند و استخوان بینی به شکل دلخواه تراش می‌خورد و در نهایت فقط قسمت‌های برش خورد داخل بینی بخیه می‌شوند.

در هر دو روش بلافاصله پس از عمل برای حفظ حالت بینی داخل آن را تامپون قرار می‌دهند و بینی گچ یا آتل گرفته می‌شود و بیمار پس از چک شدن از همه نظر به بخش ریکاروری منتقل می شود.

تفاوت جراحی بینی عروسکی با طبیعی

آنچه که تفاوت اصلی بین جراحی بینی عروسکی با طبیعی را ایجاد می‌کند فرم بینی پس از عمل است و شما با همان نگاه اول تغییرات مشهودتری را در بینی عروسکی نسبت به بینی طبیعی مشاهده می‌کنید.یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو نوع عمل بینی در زاویه بین لب و بینی است و در حالت طبیعی زاویه بین لب و بینی باید حداقل 90 درجه باشد تا بینی زیبایی لازم را داشته باشد.در عمل بینی طبیعی پزشک زاویه بین لب و بینی را نزدیک به 90 درجه تنظیم می‌کند این در حالی است که در عمل بینی عروسکی این زاویه تا 105 درجه نیز ممکن است ایجاد شود.دقت داشته باشید که اگر زاویه بین لب و بینی از 105 درجه تجاوز کند به تدریج از حالت نرمال و زیبایی بینی کاسته شده و به مدل خوکی نزدیک می‌شود که در آن سوراخ‌های بینی به شکل زننده‌ای پیدا هستند.همچنین حالت تیغه بینی در عمل عروسکی نسبت به عمل طبیعی مشخص‌تر و دو سمت تیغه ملموس‌تر هستند و نوک بینی در عمل عروسکی نخودی‌تر و فرم قابل تشخیص‌تری دارد.انحنای بینی از نیم‌رخ در عمل عروسکی بیشتر از عمل طبیعی است و احتمال تغییر در پره‌ها و سوراخ بینی در مدل عروسکی بیشتر از مدل طبیعی است همچنین سایز بینی در مدل عروسکی نسبت به طبیعی کوچک‌تر می‌شود.

تاثیر ضخامت پوست در نتیجه جراحی بینی عروسکی

یکی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه نهایی جراحی عروسکی بینی نوع پوست فرد است و این عمل برای افرادی که پوست بینی ظریف و نازکی دارند نتیجه مطلوب‌تری دارد و معمولا برای افرادی که پوست بینی آنها ضخیم است از نظر ظاهری ظرافت لازم را ندارد.

تعاریف زیبایی شناسی برای بینی عروسکی چگونه است؟

بر اساس استانداردهای جهانی زیباشناسی نمی‌توان مدل بینی عروسکی را برای هر صورتی مناسب دانست و با توجه به زاویه‌ای که در این عمل بین لب و بینی ایجاد می‌شود حالت صورت ممکن است ممکن است به سمت مصنوعی شدن تمایل پیدا کند.بر اساس استانداردهای زیبایی شناسی روز در مورد عمل بینی عروسکی دیگر تغییراتی همچون کوچک شدن بیش از حد بینی، سربالا شدن بیش از حد، قوس یا انحنای بیش از حد و… مطلوب نیست و حتی در این سبک عمل نیز تمامی تغییرات در حد طبیعی و نرمال صورت می‌گیرد.

جراحی بینی عروسکی

عوارض جراحی بینی عروسکی

بطور کل هیچ عمل جراحی ازجمله عمل‌های زیبایی بطور مطلق عاری از عوارض نیستند و جراحی بینی عروسکی نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد و در صورتی که توسط جراح غیر متخصص یا بی‌تجربه صورت بگیرد مستعد یک سری عوارض است. در صورتی که فرد به کوچک شدن بیش از حد بینی اصرار داشته باشد یا جراحی او چندان موفق نباشد ممکن است برای تنفس از طریق بینی دچار مشکل شود. همچنین احتمال تحلیل رفتن غضروف در برخی موارد و دفرمه شدن بینی وجود دارد البته در صورتی که پزشک شما متخصص و مجرب است نیازی به نگرانی در این باره نیست.

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی عروسکی

یک سری اقدامات و نکات در مورد جراحی بینی عروسکی وجود دارد که شما باید قبل و بعد از عمل رعایت کنید تا عمل شما به بهترین حالت ممکن انجام بگیرد و نتیجه مطلوبی داشته باشد که این اقدامات به شرح زیر هستند.

اقدامات قبل از عمل

  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید یا دچار بیماری خاصی هستید حتما در جلسه مشاوره با پزشک خود در میان بگذارید.
  • آزمایش‌های پیش از عمل را بطور کامل انجام دهید.
  • تغییراتی که می‌خواهید حین عمل روی بینی شما صورت بگیر به شکل صریح و واضح با پزشک در میان بگذارید.
  • حداقل یک هفته پیش از عمل از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر بپرهیزید.
  • حداقل 8 ساعت پیش از عمل ناشتا باشید.
  • وسایل شخصی و بهداشتی خود را روز عمل به همراه خود بسپارید.
  • هرگز بدون همراه راهی عمل جراحی نشوید.
  • از پوشیدن جواهرات و زیورآلات روز عمل خودداری کنید.
  • روز قبل عمل استحمام کنید تا بدن برای چند روزی که حق دوش گرفتن ندارید تمیز باشد.
  • از آرایش داشتن در اتاق عمل بپرهیزید چراکه ممکن است در اثر بیهوشی دچار آلرژی پوستی شوید و…

اقدامات بعد از عمل

  • داروهایی که پزشک تجویز کرده را با دقت مصرف کنید.
  • تذکرهای مراقبتی پزشک را یادداشت و کاملا رعایت کنید.
  • چند روز ابتدایی عمل از خوردن غذاهای خشک و سفت بپرهیزید
  • از تلاش برای برداشتن خودسرانه تامپون، گچ یا آتل خودداری کنید.
  • حداقل به مدت یک هفته رو به بالا بخوابید
  • در روزهای ابتدایی عمل از پایین قرار دادن صورت و حرکت شدید سر بپرهیزید.
  • حداقل تا یک ماه از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • تا چند هفته پس از عمل از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید.
  • استحمام را با دستور پزشک و طبق تذکرهای او انجام دهید.
  • به مدت چند هفته از فین کردن خودداری کنید.
  • در روزهای ابتدایی از حضور در هوای سرد خودداری کنید.
  • از خیس شدن پانسمان و گچ بینی جلوگیری کنید.
  • در صورت بروز هرگونه علائم شدید نظیر خونریزی، عدم تعادل و… به پزشک مراجعه کنید.
  • تا زمانی که پزشک توصیه کرده از چسب بینی استفاده کنید و…

زمان ریکاوری عمل بینی عروسکی

خوشبختانه جراحی بینی عروسکی یک عمل راحت است خصوصا اگر توسط پزشک حاذق صورت بگیرد نهایت بین 1 تا 3 ساعت طول می‌کشد و پس از آن بین 1 تا 2 ساعت بیمار در اتاق ریکاوری می‌ماند تا هوشیاری و نرمال بود شرایط جسمی او تایید شود.سپس بیمار به کمک کادر درمان آماده انتقال به بخش می‌شود و نهایتا روز بعد و پس از اینکه توسط پزشک معاینه شود ترخیص خواهد شد.

هزینه جراحی بینی عروسکی

بطور کل نمی‌توان یک هزینه واحد و ثابت را برای هزینه جراحی بینی عروسکی در نظر گرفت چراکه هزینه نهایی این عمل به تعرفه پزشک جراح، کلینیک یا بیمارستان محل جراحی، آزمایش‌ها و ویزیت‌های قبل و بعد عمل، هزینه‌های جانبی بیمارستان و… بستگی دارد.

بهترین جراح بینی عروسکی در تهران

امروزه جراحان زیبایی بسیاری در سراسر ایران وجود دارد که بیشترین زمینه فعالیت آن‌ها در زمینه جراحی بینی خصوصا بینی عروسکی است اما در مورد این عمل نمی‌توان به هر پزشکی اعتماد کرد.جراحی بینی عروسکی یک عمل حساس است چراکه کوچک‌ترین سهل انگاری در آن موجب غیرطبیعی شدن فرم بینی و حتی ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. بنابراین پیش از اینکه به هزینه عمل دقت کنید تحقیق کنید که آیا نتیجه عمل‌های دکتر مورد نظر شما رضایت بخش است یا خیر و خوشبختانه امروزه بهترین جراحان بینی عروسکی در تهران حضور دارند.شما می‌توانید با خیال راحت عمل بینی خود را به دستان توانمند و هنرمند بهترین جراح بینی در تهران بسپارید تا در یک مرکز جراحی مجهز و با کادر درمان مجرب عمل شما در کوتاه‌ترین زمان، با بهترین نتیجه و کم‌ترین عوارض ممکن صورت بگیرد.

مشاوره جراحی بینی

وجود مراکز جراحی مختلف، مدل‌های متنوع عمل بینی و جراحان متعدد بسیاری از افراد را در انتخاب نوع عمل و جراح خوب سردرگم و مردد کرده است به شکلی که قدرت تصمیم‌گیری درست را ندارند.از این رو یک مشاوره حرفه‌ای در خصوص جراحی بینی عروسکی به شما کمک می‌کند که جزئیات این عمل را بهتر بشناسید و بفهمید که با صورت شما تناسب دارد یا نه و در مورد انتخاب دکتر جراح نیز به شما کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه مطلب مشاوره جراحی بینی را پیثشنهاد می کنیم.

جمع بندی

بطور کل نتیجه جراحی بینی عروسکی یک بینی خوش فرم و به بی نقصی بینی عروسک است اما در صورتی که به فرم صورت و بینی شما بیاید و توسط پزشک مجربی انجام شود.بنابراین اگر شما صورتی ظریف، با بینی استخوانی و پوستی نازک دارید سبک بینی عروسکی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد اما به هیچ وجه در تغییراتی که می‌خواهید روی ببنیتان ایجاد شود زیاده‌روی نکنید و به نظر پزشک خود اعتماد کنید.

کلینیک دکتر آرزو خوانساری نیا، مجموعه‌ای کامل متشکل از، پرسنل و متخصصین مجرب درکلیه حوزه‌های بینی، گوش، حلق و جراحی زيبايی‌بينی می‌باشد. متخصصین ما با مجهزترین و بروزترین تجهیزات و تکنولوژی دنیا و زیر نظر وزارت بهداشت ایران و اتحادیه اروپا، پاسخگوی شما عزیزان است. در صورت داشتن هرگونه سوال در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا برای دریفات مشاوره با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

  • انواع جراحی بینی عروسکی چیست؟
  • هزینه جراحی بینی عروسکی چقدر است؟
  • اقدامات بعد از عمل جراحی بینی عروسکی چیست؟
  • جراحی بینی عروسکی برای چه صورت هایی مناسب است؟
  • مراحل جراحی بینی عروسکی چیست؟

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button